Nowa Łódź Fabryczna

Rok realizacji: 2015, Miejsce realizacji: Łódź
Realizacja:
Oddział Centralny

Budowa Dworca w Łodzi

Budowa nowego Dworca Łódź Fabryczna to największa tego typu budowa w Polsce, gdzie wykorzystano ok. 750 tys.  m³ betonu ( 3-krotnie więcej niż przy budowie Stadionu Narodowego). Cała inwestycja zajmuje prawie 24 ha w ścisłym centrum miasta. W najszerszym miejscu rozciąga się na ponad 700 m. Nasz najmocniejszy system ścienny Mammut (wytrzymujący parcie mieszanki betonowej do 100kN/m2) został wykorzystany przy konstrukcji dwukomorowego tunelu, którym będą jeździć pociągi do podziemnej stacji Łódź Fabryczna (8 metrów poniżej powierzchni gruntu). Tunel wykonano w technologii podstropowej, a jego elementami konstrukcyjnymi są ściany szczelinowe o grubości od 0,8 m do 1 m, żelbetowa płyta denna (o grubości 1,2 m) oraz płyta stropowa górna – rozpierająca. Wylano również strop podziemnego dworca – grubość płyty stropowej wynosi ok. 120 cm.